Başa Dönün

Mobile APP Marketing Nedir?


Meriç Leventler 08/08/2019
11/09/2019 Tarihinde Güncellendi


Mobil Uygulamalar İçin Dijital Pazarlama Kılavuzu

Mobil Pazarlama, mobil reklamlar, uygulamalar ve mobil internet siteleri gibi mobil ile alakalı tüm konuları kapsayan çok geniş bir kavramdır. Ancak konu App Marketing'e gelince, mobil uygulama pazarlaması diye de adlandırılabilir, tamamen mobil uygulamanın tanıtımı, kullanıcılar ile etkileşimi, var olan uygulama kullanıcılarının uygulamada vakit geçirmelerine teşvik edilmesi meseleleriyle ilgilenir.

Mobilde yer alan hedef kitlenizin istekleri, arzuları diğer kanallara göre farklılıklar göstermektedir. Buna ek olarak, her bir kullanıcı farklı mobil cihazları kullanarak uygulamanıza erişim sağladığından bu konuyla alakalı farklı parametreleri de göz önünde bulundurmalısınız.

Uygulama pazarlamasının iki önemli türü vardır. Gelin şimdi bu türleri irdeleyelim.

1- Uygulama İndirmeleri ve Kullanıcı Edinimi

Kullanıcı edinimi, uygulamanızın kullanıcı kazanması adına yapılan çalışmalardır. Sürdürülebilir olmanız açısından son derece önemlidir. Bugün baktığınızda, Apple App Store'da yaklaşık 2 milyon civarı, Google Play Store'da ise 3 milyona yakın uygulama yer almaktadır. Ancak bu rakamlara kanmayın, bu platformlarda yer alan uygulamaların büyük bir kısmı indirilmeyen veya indirilen, ancak tek sefer kullanılan uygulamalardır. Durum böyle iken doğru bir App pazarlama kampanyası ile büyük değişiklikler yaratıp, kullanıcı kitlenizi büyütmeyi sağlayabilirsiniz. Unutmayın, kullanıcı kazanım kampanyalarının büyük bir kısmı dijital ortamlarda gerçekleşmektedir.

APP Store Optimizasyonu (ASO)

App Store optimizasyonu sayesinde bu platformlarda (Apple Store ve Google Play Store) daha görülebilir olmanızı sağlayabilirsiniz. Doğru bir başlık, uygulamanız ile alakalı anahtar kelimeler kullanarak açıklama yazmanız ve daha birçok faktör ile sizi doğru kullanıcıların bulmasını sağlayabilirsiniz. Bu konunun detaylı incelemesine bir sonraki yazımızda değineceğiz.

Instagram, Facebook, Twitter APP Reklamları

Popüler olan sosyal medya platformlarının reklam olanaklarından faydalanarak, potansiyel hedef kitlenize uygulamanızı indirmeleri ve kullanmaları için reklamlar verebilirsiniz. Barındırdıkları reklam teknolojileri sayesinde bu platformlarda, doğru hedef kitlesine ulaşıp, daha yüksek dönüşüm oranı elde edebilirsiniz. Eğer kısıtlı bir reklam bütçeniz varsa, sosyal medya reklamları, uygulama indirilmesi gibi hedeflerinizi gerçekleştirmede size fayda sağlayacaktır.

2- Kullanıcı Etkileşimi ve Uygulamayı İndirdikten Sonra Tekrar Kullanma

Hedeflediğiniz kitlenin sadece uygulamanızı indirmesi ile yetinemezsiniz. Başta da söz ettiğimiz gibi çoğu uygulama tek bir kullanımın ardından, telefondan kaldırılıyor. İşte tam da bu noktada, kullanıcı deneyiminin önemi ve kullanıcının uygulamada vakit geçirmesini sağlayacak bileşenlerin önemi devreye giriyor. Ayrıca kullanıcı ile olan etkileşiminiz de, kullanıcıların uygulamayı daha çok kullanmasını tetikleyen ayrı bir unsur. Şimdi de bu başlık altındaki çalışmaları inceleyelim.

Push Notifications (Bildirim Gönderme)

Bildirimler her mobil kullanıcının aşina olduğu, telefonun kilit ekranı veya ana ekranında beliren, banner ya da kutucuk şeklinde ekranınızda yer alan hatırlatıcı-uyarıcı bildirilerdir. Bunlar, aslında kısa mesaj şeklinde olsalar da kullanıcının bu bildirimleri görmesi için uygulamayı indirmiş olması gerekir.

Uygulamanız için push notification kullanırsanız:

    • Kullanıcının, yeni çıkan bir ürününüz, hizmetiniz ve indirimlerinizden haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.
    • Önemli güncellemelerin veya ödemelerin hatırlatmalarını yapabilirsiniz.
    • Lokasyon bilgisi kullanarak, kişiselleştirilmiş bildirimler atılmasını sağlayabilirsiniz.
    • Retention oranını düşürebilirsiniz.

Push notification kullanmak, kullanıcı etkileşimi oranlarında size, %88'e varan bir artış sağlayabilmektedir. Daha fazlasını duymaya hazır mısınız? Dilerseniz şimdi de dijital pazarlamacıların bu tür bildirimleri nasıl kullandığını inceleyelim.

Rich Push Notifications (Zengin Bildirimler Gönderme)

Bu tür bildirimler, bir önceki başlıkta işlediğimiz türle aynı amaçla kullanılsalar da, ondan daha zengin durmasının sebebi içeriğinde fotoğraf, video veya sesli bir medya barındırmasından kaynaklıdır. Zengin bildirimler ile ileteceğiniz mesaj daha açıklayıcı ve etkileyici olma potansiyeline sahiptir. Ayrıca istatistikler zengin bildirim alan kullanıcıların, normal kullanımlarına göre, bir uygulamayla %30 daha fazla etkileşime geçtiğini göstermekte.

In-App Messages (Uygulama İçi Mesajları)

In-App mesajları, kullanıcının, uygulama içerisinde aktifken karşısına çıkar. Bu türün kullanılmasının amacı:

    • Satın alma onayları,
    • Kullanıcıya özel öneri veya tavsiyeler,
    • Yeni ürün, hizmet güncellemeleri ve o güne özel indirimler,
    • App Store üzerinden puanlama ve yorum yapmanızı isteyen mesajlardır.

Uygulama içi mesajları hayata geçirerek;

    • Dönüşüm oranlarınızı (kullanıcının eylemlerine yanıt olarak görünen mesajlar için geçerlidir.) 4 katına kadar arttırabilir.
    • Bu tip mesajlar ile sosyal medya paylaşımı, kullanıcı bilgilerini girme gibi eylemleri yerine getirip tekrardan uygulama içinde yaptıkları eylemlere dönebilirler. Kısacası, kullanıcı deneyiminizi de arttırmanızı sağlar.

Uygulama Pazarlaması Çalışmalarının Performansı Nasıl Anlaşılır?

Dijital pazarlamada en önemli konulardan biri, yaptığınız çalışmanın ölçümlenebilir olmasını sağlamaktır. Yaptığınız kampanya veya strateji ölçümlenebilir olduğu takdirde, bir sonraki adımı daha emin adımlarla atabilirsiniz. Uygulama pazarlamasında yaptığınız çalışmalarda, performans analizi için incelemeniz gereken uygulama indirmeleri dışında belirli metrikler var, bunlar:

    • Retention Rate: Kaç kullanıcının uygulamayı indirdikten sonra, tekrar kullandığını gösterir. (Performansınız açısında son derece önemli bir metriktir.)
    • Günlük/Haftalık/Aylık Aktif Kullanıcı Sayısı: Buradan çıkacak iç görü ile indirme sayısını kıyaslayıp kaç kişinin uygulamayı kullanmadığını öğrenebilirsiniz.
    • Ziyaret Uzunluğu: Kullanıcıların, uygulamanızda ne kadar zaman geçirdiğini öğrenmenizi sağlar. Bunu yukarıda bahsettiğimiz bildirim veya mesajlarla arttırabilirsiniz.
    • Acquisitions (Kullanıcı Edinme Kanalları): Uygulamanızı indiren kişilerin hangi kanaldan geldiğini anlamanızı sağlar. Örneğin; Instagram reklamları.
    • Lifetime Value (LTV): Kullanıcılarınızın, size ne kadar değer kattığını öğrenmenize yarar. Örneğin, uygulama içi ortalama satın almaların değeri 10 TL, ortalama kullanıcılarınız yılda 5 satın alım yapmakta; ortalama kullanıcıları uygulamada 3 sene kalmakta olduğunu varsayarak;  10x5x3=150TL Lifetime Value metriğini vermektedir.

 

İleri Okuma Kaynağı:

https://www.localytics.com/features/what-is-mobile-app-marketing/

 

63 Okunma   15 Beğeni
Bu makale faydalı mıydı?
Meriç Leventler

Meriç Leventler

Dijital pazarlama ve sosyal girişimcilik konularına meraklı, dijitaldeki gelişmeleri takip eder.

Görüşleriniz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önerilen Yazılar